2010. október 20., szerda

Blogajánló: Gyereketetö

Második blogajánlónk keretében hadd osszam meg veletek Sárosdi Virág tapasztalatait a Gyereketetőn.
Először a Képmás újságban olvastam előző blogjáról, a 8 éhes szájról. Azóta ezt és többi blogját összevonta, s most egyetlen blogba írja bejegyzéseit főzésről, gyereknevelésről, különböző gyerekekkel játszható, készíthető dolgokról, a lapbookról és az Otthon Oktatásról.
Ő hat gyermek édesanyja, és a két legfiatalabbat jelenleg otthon oktatja. Érdemes megnézni, ők hogyan csinálják, hogy érdekes és izgalmas ötletekkel gazdagodjunk.

Hadd idézzek tőle ízelítőként:


Amikor a gyerekeim kicsik voltak, mondjuk pár hónapos a legkisebb, és alig 8 éves a legnagyobb, alig vártam, hogy a legkisebbem is 8 éves legyen.



Valamiért azt gondoltam, hogy minden könnyebb és egyszerűbb lesz.
Hiszen átalhatom az éjszakát, nem kell egyfolytában négykézláb mászni a füldön, és vidáman nyihogni, miközben leszakad a hátam három gyerek alatt, elég lesz egyfélét főzni ebédre, nem költök pelenkára, vigyáznak majd a cipő orrára, mert ugye már nem kismotoroznak, tervezhetünk egész napos programot, hiszen nem lesz, akinek ebéd után aludnia kell. 
Nem kell a szomszédok előtt sem magyarázkodnom, miért sírt valamelyik egész délután, vagy min tudnak annyit veszekedni.

És, íme, eljött a vágyva vágyott kor, a legnagyobbam 17 éves, a legkisebbem nemsokára betölti a 9-et.

De semmi nem változott...
Az éjszakát nem tudom átaludni, mert egyik nagy éjfélkor ér haza, és én persze elmegyek elé. Utána még gyorsan bekap valamit, elmeséli hogy mi történt...másik nagynak nulladikja van, és én persze látni szeretném őt reggel is, tehát 5-kor kelek, elkészítem a tízóraiját, 5.50-kor már a busz indul.
Amikor olvasnék, - bár már nem lovagolnak a hátamon, - de mégsem tehetem, mert holnap angol dolgozat, és még azt sem tudja, hogy tudja-e a szavakat... Biosz kiselőadás, és az egész internet titkolja, mit esznek az egysejtűek. Ja és holnapra kell kiolvasni, megírni, javítani, lerajzolni...
Pelenkára nem költök már, de helyette vehetek évente új kajaklapátot. A cipő orrát nem a motor koptatja, hanem a futócipő kopik az aszfalton, meg a salakon.
Ebéd után nekem kéne aludni, de nem tudok, így ha programot csinálunk, én nyűglődök. :))) A szomszédokat messze elkerülöm, mert gitároznak, fuvoláznak, csocsóznak.  Már rég nem veszekednek egymással, helyette azonban dúl a legóháború.
S bár nem pepecselem, nem turmixolom külön az ételt de tegnap is három tepsi sütit sütöttem a mai osztálykirándulásra.


Read more: http://gyereketeto.blogspot.com/#ixzz12tTneQXP

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése