2010. október 20., szerda

Blogajánló: FlyLady program az Urban Eve webnaplón

Hadd ajánljam figyelmetekbe ezt a blogot, Farkas Via Urban Eve c. webnaplóját.
Az oldalon találsz bejegyzéseket mindenről, ami a modern nőt érdekelheti. Lakberendezés, öltözködés, főzés, takarítás, rendszerezés, szépségápolás, film és sorozatajánló, tippek és trükkök... és még sok más.
Pl. találsz linkeket szabásmintákhoz, ami alapján klassz ételeket és ételféleségeket tudsz készíteni filcből a babakonyha számára (feltéve ha szeretsz és tudsz varrni, vagy van valaki, akit megkörnyékezhetsz vele...).

Mind közül azonban hadd emeljem ki a FlyLady programot, amit Via magyarított, s tette fel blogjába.
Ez a klassz oldal segítséget nyújt az olyan nőknek, mint én is, akik küzdenek az otthoni rendtartással, takarítással, és időbeosztásával. 2 hétig csak fokozatosan rutinokat építget ki. Olvassatok bele, szerintem
már csak a stílusa miatt is érdemes! Nekem nagyon tetszik! Bár nem tudtam teljesen levetkőzni saját magamat, mégis sokat jelent. A 2 perces technika nagyon beválik. Olyan apróságokat csináltam meg, amiket mindig halogatok, de sokkal jobb utána. És van egy 15 perces szabály is. 15 perc alatt bármit el
lehet végezni - mondja FlyLady. A blogoló Farkas Lívia pedig így fordítja: mindent el lehet viselni 15 percig. (Ez persze pszichológiailag is igaz: 15 perc az az idő, amíg koncentráltan
figyelni tudunk - egy tevékenységre.) Én kipróbáltam a 15 perces mosogatást, ahogy ő írja itt:
http://charmed.animehq.hu/blog/2009/09/10/4-nap/. Hát mondhatom, valóban igaz. Sokat számít a koncentráció. Én is hihetetlen gyorsan végeztem. Pedig ez sokszor közel egy órás programra szétfolyik...
Szóval nézzétek meg bátran, hátha kaptok még jó tippeket a meglévő rendszeretet mellé, vagy pl. időbeosztáshoz támogatást. Akinél találtam az utalást, írta, jó volt olvasnia, hogy ő
ösztönösen így csinálja a dolgait. Ha másért nem is, az elismerésért, megerősítésért érdemes, nem? :-)
Itt olvastam azt is: "a tökéletlenül végzett házimunka is áldás a család számára". Azóta komolyan veszem ezt.


Jó böngészést!
Zsófi :-)

2 megjegyzés:

  1. A FlyLady tényleg nagyon-nagyon jó!
    Nekem mondjuk erőteljesen testre kell(ene khm...) szabni a napi rutinon túl lévő részeit ("zónázás" és tsai pl. (4 gyerek az 4 gyerek...) plusz ha fennforgás van, akkor a napi rutin dolgok se mennek, de akkor is jó. :)

    Ullrich Bea lennék amúgy. (Csak mert a babamamán Anyatündeként még soha nem mutatkoztam be, megjegyzem, a való életben máshol se... :)
    a nick a tolkien.hu-s korszakomból származik.)

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Köszönöm szépen, hogy belinkelted az oldalamat, nagyon örülök, hogy Neked is bevált a program! :)

    Békés ünnepeket kívánok!
    Via

    VálaszTörlés